Sverigedemokratisk kommunförening bildad i Lilla Edet. | Sverigedemokraterna Lilla Edet

Sverigedemokratisk kommunförening bildad i Lilla Edet.

Söndagen den 14 Juni 2015 samlades förväntansfulla Sverigevänner för att bilda en Sverigedemokratisk kommunförening för Lilla Edet-borna. Vid mötet valdes sammanlagt 16 personer in på olika förtroendeuppdrag i den nybildade föreningen. Mötet gästades av såväl riksdagsledamot Sara-Lena Bjälkö som distriktsordförande Peter Martini och föreningen fick även en personlig hälsning i form av ett videoklipp från Sveriges bästa partiledare Jimmie Åkesson.

Som förening kommer vi Sverigedemokrater nu kunna vara mer aktiva och både synas och höras mer vid kampanjer och aktiviteter i kommunen. Vi hoppas kunna locka till oss fler aktiva medlemmar, sprida information om vår politik i kommunen och bygga upp en grupp kunniga representanter inför valet 2018. Samtidigt kan vi nu stödja våra befintliga representanter i kommunfullmäktige med budgetarbete, kampanjande och torgmöten. Vi gläds också över att vi i och med att kommunfullmäktige antog vår motion om insynsplatser nu kan få ökad insyn i nämndernas arbete och varför kommunen går så dåligt säger föreningens nyvalde ordförande Robert Forsberg.

Är du intresserad av medlemskap eller har andra frågor kan du nå oss via vår hemsida på: https://lillaedet.sd.se/

E-postadressen publiceras inte.