SD Lilla Edet toppar laget inför valet  | Sverigedemokraterna Lilla Edet

SD Lilla Edet toppar laget inför valet

Med mindre än ett år kvar till valet har alla förtroendevalda i nämnder samt kommunstyrelse valt att ställa sina platser till förfogande. Partiet har därmed valt att göra en del förändringar inför valåret för att bredda och spetsa kompetensen bland medlemmarna för att på bästa sätt kunna arbeta efter valseger 2018.

I kommunstyrelsen har Frej Dristig stigit upp till ledamot efter att Anders Johansson avsagt sig sitt uppdrag. Johan Johansson kommer att ta över Frej Dristigs gamla plats som ersättare i kommunstyrelsen.

I Omsorgsnämnden har partiet tillsatt Alexander Samuelsson som ordinarie ledamot. Alexander har en bakrund inom vården samt jobbar inom LSS-verksamhet. Ett bra tillskott för oss och Lilla Edet.

I Utbildningsnämnden har Ann-Kristin Johansson fått fortsatt förtroende att sitta kvar.

Dessa förändringar görs inte för att vi är missnöjda med arbetet hos människorna som har suttit på de olika uppdragen, utan för att förbereda och bredda erfarenheten att arbeta politiskt bland våra aktiva medlemmar. Efter valsegern 2018, behöver vi vara varma i kläderna för att kunna styra skutan åt rätt håll.

E-postadressen publiceras inte.